Interaktív csoportfoglalkozás az általános iskolában az energiatudatosság és a megújuló energia témakörében

Az interaktív csoportfoglalkozás két részből áll. Egy viszonylag elméleti részből és egy gyakorlatiasabb részből. A foglalkozások 2*45 percesek lesznek érintve mind az energiatakarékosság, mind a megújuló energia témakörét. Az első alkalommal a diákok kitöltenek egy ökológiai lábnyomot, amellyel a kiértékelés után fel tudjuk mérni a diákok szokásait, életvitelét.
Az ökolábnyom kitöltése után egy rövidfilmet tekintenek meg a gyerekek (természetesen az életkorúknak megfelelőt, igazodva az alsó és a felső korosztályhoz egyaránt), majd a foglalkozás tartó szakemberrel egy interaktív beszélgetés zajlik le. Ennek folytatásaként a következő 45 percben már különböző játékos feladatokkal, kézműves foglalkozással ismerkedhetnek a gyerekek az adott témával.
A második foglalkozás végén a diákok egy feladatlapot/tesztet fognak kitölteni az elhangzott információkhoz kapcsolódóan, amellyel a megszerzett tudásukat mérjük fel, továbbá ezzel kívánjuk az aktív elérést is biztosítani.
Tekintettel az elszámolható összköltség nagyságára csak egy intézményben rendezzük meg az interaktív csoportfoglalkozást, ugyanakkor azzal a céllal, hogy ez majd a későbbiekben minden intézményhez eljuthasson, mint jó gyakorlat, jó példa.
Érintett témák?
– Mi az energia? Miből nyerhetünk energiát?
– Miként használod otthon az energiát? Milyen pazarló tevékenységek vannak?
– Mennyi energiát takarítasz meg otthonodban? (Energiaszámítás)
– Mi a megújuló energia és mire használhatjuk?
– Mire jó a napkollektor, a napelem, a szélturbina?
– Hallottatok már a biomasszáról?
– Passzív energiahasznosítás otthon? Hogyan?