A megújuló energiaforrások és az energiahatékonyság témáját nemcsak az óvodásokkal, hanem az általános iskolásokkal is megismertettük a projekt keretében. November és december hónapban a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola alsó tagozatos diákjaihoz látogattunk el, ahol összesen 16 foglalkozást tartottunk 4 évfolyamon, 8 osztályban. A programon 191 gyermek vett részt, és ugyanennyi kampánytermék is készült a rendezvénysorozat részeként.
A foglalkozásokat egy szakember és a projekt környezeti nevelési szakembere vezette, két tanórás bontásban. Az első 45 perc az elméleti alapokra épült, a diákok életkori sajátosságainak megfelelő magyarázattal. A fenntartható fejlődés fogalmától indultunk, majd sorra vettük az ökológiai lábnyom jelentőségét, a megújuló energiahordozók típusait és előnyeit, sőt még a passzívházak működéséről is beszélgettünk.
A második 45 percben a gyerekek játékos, interaktív feladatokon keresztül mélyítették el az új ismereteket. Kitölthették saját ökológiai lábnyomukat, keresztrejtvényekkel és szókirakókkal játszhattak, majd a végén egy „Energiateszt” segítségével mértük fel, mennyit sikerült elsajátítaniuk a hallottakból. Ez nemcsak tudásfelmérésként szolgált, hanem az aktív elérés igazolására is.
A foglalkozások során két pedagógust is elértünk passzív módon, akik jelenlétükkel és a jelenléti ív aláírásával támogatták a programot. A diákok rendkívül érdeklődőek voltak, nyitottan álltak a témához, sőt, sokszor olyan összetettebb kérdésekre is reagáltak, amelyeket ebben a korosztályban ritkán tapasztalunk.
A tapasztalatok alapján az élményszerű, interaktív oktatás hatékonyan segíti a környezettudatosság kialakítását már az alsó tagozatban is. A tavaszi félévben a felső tagozatos diákok számára folytatjuk a rendezvénysorozatot, hogy még több fiatalhoz juthasson el az üzenet: a jövő energiája a mi kezünkben van.






